Stuwarooij stopt met 'accountmanagers'
Stuwarooij stopt met 'accountmanagers'
HEDEL, 1 oktober 2012 – Stuwadoorsbedrijf Van Rooij B.V. (‘Stuwarooij’) uit Hedel schrapt met onmiddellijke ingang de functie accountmanager. “Die functiebenaming werd ons hoe langer hoe meer een doorn in het oog”, licht directeur Bertie van Rooij toe. “De nietszeggendheid van het begrip, de onderliggende gedachte dat onze klanten ‘beheerd’ moeten worden alsof ze een willoze kudde vormen. Dat we dat zo lang normaal hebben gevonden met z’n allen…” Voortaan hanteert het bedrijf de term Logistiek Ontzorgingspecialist.
Het gaat om meer dan een cosmetische aanpassing. “De term accountmanager – en na vandaag gebruik ik het woord écht niet meer – legt de focus op precies datgene waar het niet om gaat. Mensen bellen naar Stuwarooij omdat onze specialisten al jaren succesvol hun klanten ontzorgen op logistiek gebied. Dag en nacht aanspreekbaar, nooit te beroerd zelf de handen uit de mouwen te steken, altijd met inzet van een meewerkend voorman die zich ten volle verantwoordelijk voelt voor het werk. Onze klant hoeft er verder geen omkijken naar te hebben; dat vinden we hier zo normaal dat het weer uniek wordt. We lossen logistieke vraagstukken op, transporteren goederen van A naar B, picken orders, beheren desgevraagd van A tot Z de aanvoerketen – we doen vanálles. Maar ‘de klant beheren’, dát doen we niet. De klant is prima in staat zichzelf te beheren, daar heeft-ie ons écht niet voor nodig.
”De directeur geeft direct toe dat de term ‘specialist’ de lat behoorlijk hoog legt. “Klopt. Wie Stuwarooij inhuurt, mag ervan verzekerd zijn dat er iemand komt die verstand heeft van logistiek én van zijn branche en dit ook deelt met de klant. Onze Ontzorgingspecialisten maken zich er niet met een Jantje van Leiden vanaf; ze leveren hoogwaardige service. Steeds weer.”
Op de site www.ontzorgingslogistiek.nl is te zien wat Stuwarooij bedoelt.
